Afmelding af nyhedsbrev

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Loyalty Insight

Måling af kundeloyalitet...

Måling af kundeloyalitet...

Arbejdet med at udvikle og måle på loyale kunder er jo ikke en ny disciplin. Der findes en række forskellige modeller, som alle hver for sig beskriver, hvordan loyalitet kan måles. Alle disse modeller er dog kendetegnet ved, at de netop er modeller. Flere forskellige variabler inddrages i beregningerne, og der vægtes og vejes blandt disse variabler.

Anerkendte loyalitets- og relationseksperter (bl.a. Fred Rechield fra Bain & Co.) har heldigvis efter et langvarigt og omfangsrigt forskningsarbejde fundet frem til, at det enkeltstående spørgsmål, hvor der typisk er den største sammenhæng til loyalitetsmæssig adfærd (køber igen, taler pænt om osv.), er på spørgsmålet om, i hvor høj grad kunden er parat til at anbefale dig til andre. Og det er på denne viden, Loyalty Insights kundefeedbacksystem - Loyalty feedbackTM - er bygget op. At kunne gøre kundefeedback arbejdet nemt, hurtigt og effektivt passer til vores filosofi.

Anbefalelsesspørgsmålet kaldes også det "ultimative spørgsmål", fordi du med dette ene spørgsmål i det rette setup løbende bliver holdt opdateret på, hvor stærk en relation, du har til dine kunder. Spørgsmålet giver mulighed for at opdele dine kunder i de 3 kundetyper: Anbefalere, Passive og Bagtalere (læs mere her...).

Og denne opdeling åbner igen mulighed for at beregne din Loyalietsscore (LS). Dit unikke loyalitets nøgletal, der udtrykker, hvor stærk eller svag din virksomhed egentlig er funderet på kundesiden - hvor stærk eller svag dine kunderelationer egentlig er (læs mere her...).

Kundebarometer...

Loyalitetsscoren er et væsentligt element i Loyalty Insight's kundefeedbacksystem - Loyalty feedbackTM - men ogå kun ét. Mens Loyalitetsscoren løbende giver dig et her-og-nu billede af din kundesituation, så skal der yderligere direkte feedback til for også at få åbnet døren til udviklingsdelen af kundefeedbacksystemet. Til det brug benytter vi os af et åbent spørgsmål, hvor vi beder den enkelte kunde uddybe sin besvarelse på anbefalelsesspørgsmålet (læs mere her...).


Tilbage til toppen