Afmelding af nyhedsbrev

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Loyalty Insight

Loyale kunder...

Er kunder en organisations knappe ressource, så er loyale kunder det endnu mere. Da det mere end en gang er dokumenteret, at der er en direkte og positiv sammenhæng mellem kundeloyalitet og en virksomheds indtjening, må en højt prioriteret udfordring i enhver organisation derfor være at have fokus på og arbejde for at udvikle loyale kunder. En udfordring, som kræver, at man er parat til at lytte aktivt til sine kunder og klar til at handle herefter.

god og dårlig indtjening...

Relationer er nøgleordet. Opbygger du reelt relationer, eller nedbryder du dem på den måde, du har valgt at drive din forretning på? Virker du som en magnet og næsten automatisk trækker kunderne til dig, eller frastøder du kunderne og skubber dem fra dig, fordi det måske kan være besværligt at gøre forretning med dig?

god og dårlig indtjening...

Er du en magnet, har du styr på både den holdningsmæssige og adfærdsmæssige loyalitet. Dit kundefundament er stærkt - du har stærke relationer - og du er i gang med at høste. Eller samle guldet op om du vil.

Får du ikke skabt og fastholdt relationer til dine kunder, får du heller skabt nogen form for loyalitet. Og for at skabe relationer må kunden engageres i et eller andet omfang.

Arbejdet med at udvikle loyale kunder - at blive til en magnet - kalder vi også for kundeerfaringsledelse (læs mere her...).


Tilbage til toppen