Afmelding af nyhedsbrev

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Loyalty Insight

God og dårlig indtjening...

Vi tilslutter os gerne de eksperter (bl.a. Fred Rechield fra Bain & Co.), der mener, at der i enhver virksomhed findes god og dårlig indtjening. Og jo mere du har af den "gode indtjening" jo mere stabil og sikker er din samlede indtjening.

"Den gode indtjening" kommer fra dine "gode" kunder. Dem der handler oftest hos dig, dem hvor du har den største SOW (Share Of Wallet), dem der aldrig er "problemer" med - dem der ikke belaster dig. Dem der er parate til at anbefale dig. Dem der vil dig det godt.

"Den dårlige indtjening" kommer fra de "dårlige" kunder. Dem der belaster din organisation, dem der taler dårligt om dig, dem der handler hos dig mere af nød end af lyst. Dem der føler sig bundet til dig. Dem der er på vej væk fra dig. Det er dem, der trækker ned i din indtjening.

Med et veltilrettelagt koncept for kundefeedback vil du kunne opdele din samlede indtjening i den gode og den dårlige. Ved at spørge ind til dine kunders oplevelse, når de handler med dig, kan du opdele dine kunder i henholdsvis anbefalere, passive og bagtalere. Førstnævnte repræsenterer den gode indtjening, sidstnævnte den dårlige.

god og dårlig indtjening...

"Den gode indtjening" kan du også forvente at have i fremtiden - "den dårlige indtjening" forsvinder hurtigt eller langsomt alt afhængig af, hvor meget og hvor lang tid dine kunder er bundet til dig. Men den forsvinder...

Hvad har du mest af - god eller den dårlig indtjening?


Tilbage til toppen