Afmelding af nyhedsbrev

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Loyalty Insight

Kundesegmenter: Anbefalere, passive og bagtalere...

Kundesegmenter...

Anbefalere, Passive og Bagtalere er 3 kundetyper, der er værd at holde et godt øje med. De er nøglen til at få skabt en kunde- og vækstorienteret kultur i organisationen, og med en sådan er målet selvfølgelig at få - eller rettere gøre sig fortjent til - så mange anbefalere som muligt. Jo flere anbefalere, jo stærkere relationer, jo stærkere et fundament...

 

Anbefalere...

Anbefalerne er de ægte loyale kunder, som er parate til at anbefale dig til familie, venner og kollegaer. De taler gerne positivt om dig helt uopfordret. Den positive WOM (Word Of Mouth) kommer her fra. Kendetegnende for disse er ogå, at de giver god indtjening, og driver væksten i din forretning. De køber oftere end andre og tiltrækker nye kunder. De forsvinder heller ikke bare, hvis der står en konkurrent med et godt tilbud - du er deres foretrukne.

 

Passive...

De passive er kunder, som får indfriet deres forventninger, men heller ikke mere. Der er ikke skabt et "bånd" til kunden - der er ikke noget engagement. Kunden er tilfreds, du kan også være den foretrukne - ikke på grund af, men mere på trods af. Kunder af denne type forsvinder let, hvis eksterne faktorer ændrer sig.

 

Bagtalere...

Bagtalerne er ikke bare de utilfredse kunder, som på den ene eller anden måde - berettiget eller uberettiget - er blevet skuffet over dig. Det er kunder, som er besværlige og dermed omkostningskrævende. De er dårlige for din indtjening og hæmmende for din vækst. Og så er de også parate til at fortælle om dig - det er bare ikke særlig positivt, det de har at sige. Vi taler om negativ WOM hos bagtalerene. Den negative WOM, der måtte være om din virksomhed, stammer fra disse bagtalere.

På baggrund af den enkelte kundes svar på det"ultimative" spørgsmål - "vil du anbefale...", hvor skalaen går fra 0 til 10 - fordeles kunderne i de 3 kundetyper efter følgende skabelon:

 

3 kundetyper...

 

Med Loyalty Insight's kundefeedbacksystem - Loyalty FeedbackTM - får du altså mulighed for at finde ud af, hvordan dine kunder fordeler sig på disse 3 kundetyper, og hvor stærke relationer du har til dine kunder (læs mere her...).


Tilbage til toppen
Content

Demoer

Se en kort præsentation af hvordan du kan filterer på dine kundesegmenter i vores kundefeedbacksystem.

Klik her for at se præsentation...

På demo-siden har du mulighed for at prøve nogle eksempler på spørgeskemaer, som indgår i Loyalty Feedback løsningerne.

Klik her for at komme videre til demo siden...